De jaarlijkse treurdeun van Pew: het gaat niet goed en het wordt niet snel beter

Amerikaanse adverteerders geven dit jaar voor het eerst meer geld uit aan online dan aan kranten en tijdschriften. Dat bericht, en het vermoeden dat Google de grootste veelvraat is, kan er nog wel bij na het lezen van The State of the News Media, het rapport van Het Pew Project For Excellence in Journalism, dat dit Amerikaanse onderzoeksinstituut sinds 2005 jaarlijks publiceert.

3 thoughts on “De jaarlijkse treurdeun van Pew: het gaat niet goed en het wordt niet snel beter

  1. Ken je The Sotchi Project, initiatief van fotograaf Rob Hornstra en journalist Arnold van Bruggen? Die zamelen onder andere via hun site geld in voor hun journalistieke project over de Olympische Spelen 2014 in Sotchi. De teller voor hun eerstvolgende trip staat op 22k. Niet ieder project zal mediageniek genoeg zijn om zo veel geld in te zamelen, maar het tekent wel de experimenteerbereidheid van sommige journalisten/fotografen op zoek naar nieuwe geldstromen.

Comments are closed.