Britse kranten schrijven voor Google

12 januari 2007 Geen categorie 2

The TimesTwee Britse kranten, The Times en The Daily Telegraph, laten verslaggevers hun verhalen zo schrijven dat ze een grotere krans hebben opgemerkt te worden door Google. Dat meldt althans de Wall Street Journal (verwijzingen van Nicholas Carr en Paid Content).

Het zat er natuurlijk aan te komen. Zoek-optimalisatie is al wat langer hot. En als je weet dat Google voor veel nieuwssites de belangrijkste generator van traffic is, mag het niet verbazen dat die sites daar rekening mee houden.

The Times en de Telegraph gaan volgens de Wall Street Journal al ver in het kopen van zoekwoorden bij Google. Bij grote nieuwsgebeurtenissen zorgen ze er aldus voor bovenaan de resultaten van de zoekmachine te staan.

Even wennen, dat idee. Maar kan het kwaad? Op zich lijkt het mij niets bijzonders als journalisten hun verhalen zo schrijven dat ze zoveel mogelijk lezers bereiken. Daar hebben we toch koppen, leads en dropquotes voor uitgevonden. Waarom dan geen zoektermen?

Reacties zijn gesloten.