Af en toe een bui

I

n een post over “de toekomst van de Volkskrant”, naar aanleiding van een lezersinterview met hoofdredacteur Pieter Broertjes, vraagt Matthijs van den Broek zich op MarketingFacts of ik op vakantie ben. Niet helemaal ten onrechte had hij verwacht dat ik wel zou reageren op de toekomstvisie van Broertjes. Punt is: ik ben inderdaad even uit mijn blogritme.

Voor de trouwe lezers van dit blog – die paar honderd, schat ik: even geduld. Niet dat ik dit per Iphone vanaf een zonnig strand op Ibiza schrijf; ik heb in tegenstelling tot Erwin Blom geen Iphone (later dit jaar maar eens kopen in de VS), maar zit zo veel als het weer toestaat in mijn tuin – motregen nu – bij een sigaar te schrijven aan Mediamores.

Dat nu voor iets meer dan de helft voltooide boek gaat over digitale cultuur, bloggende burgers en journalistieke ethiek. Het zal volgend jaar verschijnen bij uitgeverij Atlas. De site staat in de steigers, maar bevat nog niet meer dan een nog niet volledig en nog niet helemaal geordend cross-overzicht van posts op Mediablog.

Als het weer een beetje meehelpt, en ik de upgrade van WordPress netjes geinstalleerd krijg, werk ik de Mediamores-site deze week nog bij. Maar mijn aandacht zal nog even bij dat boek blijven, en minder bij snelle reacties op het medianieuws (ik loop inmiddels meer dan duizend posts achter in mijn Google Reader).

Tenslotte: ik denk niet dat ik nog een post zal maken op dat Volkskrant-interview met Pieter Broertjes. Daar was het, zoals Matthijs van den Broek terecht stelt, niet onthullend of visionair genoeg voor. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Broertjes het verkeerd ziet, integendeel: hij heeft met de Volkskrant – mijn vorige werkgever – een scherp oog voor de toekomst van zijn krant en het net, maar had evident een off-day, of geen zin om het achterste van zijn tong te laten zien.

Reacties zijn gesloten.